torsdag den 6. februar 2014

Drip Drop

er en opskrift af Hanne Falkenberg. Det er den første opskrift, som Hanne Falkenberg har lavet, som er udkommet i en bog. Den findes nemlig I bogen Mange masker. Hvor der er en række af danske strikkedesigner, som hver har lavet et design til bogen.

Drip Drop en en vest, som er meget smuk og enkel at strikke. en meget typisk Hanne Falkenberg model.

IMG_0367   IMG_0368

Oprindelig er vesten strikket I 2 farver, 1 bundfarve og 1 mønster farver. Men jeg havde desværre ikke nok af den grønne farve. Så der blev sat en rød ind. Den rød har farve som rødvin og den grønne er næsten limegrøn. Bundfarven, er meget mørkeblå, så det er 3 farver som passer rigtig godt sammen – synes jeg.

Som sagt en den nem, at strikke, da der kun strikkes med 1 farve adgangen. Man skal dog passe på, med at man ikke strammer garnet for meget, der hvor man løfter masker af pinden.

Den er strikket fra forstykke og om til midt på ryggen og så er de 2 stykker strikket sammen I ryggen.

Denne er en bestilling, men jeg er sikker på at jeg selv skal have en også. Og så kunne jeg godt forestille mig, at mønster farven, kunne være et garn med farveskifte I og så en ensfarvet bund.

Garnet der er brugt til denne er shetlandsuld. Noget som ligner Hanne Falkenbergs rigtig meget. Men jeg ved ikke om det er det samme.

IMG_0369   IMG_0370

6 kommentarer:

Pia sagde ...

Original garn eller ej, flot er den.

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Hvor er den bare flot.

Lona sagde ...

Vildt flot og ideen med farveskifte garn er rigtig god!

Fru Knudsen sagde ...

Den er flot og super idé med farveskift garn

christunte sagde ...

Den er superflot! God ide med farveskiftegarn. Kunne være, man skulle låne den ide på et tidspunkt?

Uldbegavet sagde ...

Den er smuk og rigtig klassisk Falkenberg i de farver. Den vil også være fin met et farveskifte garn.

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...