lørdag den 16. februar 2013

FO 3/2013

Hende den lille pige som skulle have Samlebånd, skulle have lidt mere synes jeg. Jeg er vild med den nye bog fra Lene Holme Samsø, den som hedder Babystrik på pinde 3. Den er fyldt med mange lækre ting til så babyer.

Her faldt jeg får denne vest.

Den er super nem at strikke og tager ikke lang tid. Den er strikket i samme farve som båndet i trøjen.Den er samlet i nakke med nogen små knapper. Jeg har hæklet en række fastmasker og krebsemasker, for at lave en pæn kant. Dette skulle der nemlig ikke gøres ifølge opskriften.

IMG_0124 IMG_0126

IMG_0125

Design:  Lene Holme Samsøe fra bogen Babystrik på pinde 3
Garn: Rasmillas Ynglingsgarn i farven Candyfloss
Forbrug: 47 gram
Pinde: KNit Pro Træpinde 2,5 og 3, strikket på rundpind
Str: 2 år
Ny teknik: Ingen
Bemækninger: Synes at det er underligt at Lene ikke afsluttet kanten i nakken med en hæklet kant





9 kommentarer:

Lykke Thomsen sagde ...

Ja der er bare nem at strikke, jeg har lige strikket den i går til vores nye barnebarn.

Kludemutter sagde ...

Hvor er den fin ;)
Ja,det er en skøn bog.

Yt.

Benedicte sagde ...

Ups, den kom jeg også til at købe efter at have set din...
Det er nogle rigtig fine ting du har fået strikket i år.
Tak for sidst :-)

Jane sagde ...

Den er vel nok flot. Jeg skal vist ha´ kigget nærmere på den bog :-)

Merete sagde ...

Det er en rigtig sød vest! Er den strikket på rundpind?

Uldbegavet sagde ...

Det er en rigtig dejlig strikkebog og din lille vest er supersød. Jeg er enig i dine betragtninger om kantningen.

Lea sagde ...

Hvor er den skøn - og jeg er jo helt forelsket i farven!!!

Har kigget i bogen et par gange, men endnu ikke købt den.....jeg gider jo ikke rigtig strikke for meget til andre selvom jeg tit siger til mig selv at den lille niece skal have et eller andet fra fasters pinde......

dqpage sagde ...

Det er en rigtig sød lille vest :o)

Monstermønster sagde ...

Her er en Merete til som har strikket samme vest! :) Enig med deg med heftet, masse nydelig! Har mye barselgaver jeg skal lage i løpet av dette året, så det passet fint å få i hus.

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...