tirsdag den 1. februar 2011

Endnu en fødselsdagsgave

er landet her på matrikelen. Jeg fik penge af min kære fader, og de blev omsat til strikkeværktøj. Jeg har set sættet af rosentræ fra KnitPro hos flere fra blogland, og sådan et måtte jeg eje.
Det blev bestilt i torsdags, her i Tyskland. Idag kom det så til mig. Og det skuffede slet ikke, sikke en luksus. Jeg tror slet ikke jeg kan nænne at bruge det. Det skal stå fremme så jeg kan nyde den flotte læder – æske det bliver leveret i.
001  003
Det er også blevet til lidt strik, blandet andet til mig selv. Det er ikke så tit, at jeg ender med at strikke noget til mig selv. Men det lykkes med denne korte poncho, som bare er et hit. Jeg fik den færdig I lørdags, vasket og den har hængt på mig siden i søndag. Den er lige tilpas i længden, og super varm de rigtige steder.
Jeg vil se om jeg kan lave en faktaboks, for alle mine færdige projekter her I 2011.Så jeg starter med denne.
004
Fakta:
Design: Grøn kort poncho af Lene Grøn Berthelsen
Garn: 1 tråd gotlands pelsuld og 1 tråd dansk pelsuld
Farve: bourdeaux
Pinde: 6 fra KnitPro
Str. on-size
Ny tekning: ingen
Bemærkninger: Den er utrolig nem og hurtig at strikke
Anvendt garn: 186 gram

Opskrift og garn til ponchoen kan købes her:
Uldbutikken v/ Kirsten Handberg
Vormstrupvej 15
7540 Haderup
Tlfnr. 97452297
Det koster kr. 120


Jeg er medlem på Kreativsiden.dk, og her havde vi en konkurrence  i december, hvor vi skulle tag et billed udenfor. Jeg tog dette billed og vandt. Det er vores nabo´s træ.
014
Jeg vandt et nøgle strømpegarn fra Noro. Det er nogen smukke farver og det måttte laves til et lille tørklæde, Jeg fandt et mønster på Ravelry som hedder Pimpelliese. Det er strikket på samme måde som baktus-tørklæderne, men her er der en lille blonde-kant på. Det er blevet super godt, og bruges flittigt.
022
Fakta:
Design: Pimpelliese af Christine Ebers. Opskriften er på engelsk og findes lig her.
Garn: noro strømpegarn
Farve: s-240
Pinde: 3,5 fra KnitPro
Str. on-size
Ny tekning: ingen
Bemærkninger: Den er utrolig nem og hurtig at strikke
Anvendt garn: 100 g
Et er mine nytårsfortsætte er, at jeg skal lægge kr. 20 til side for hver 50 g garn der bliver brugt. Det vil sige at der skal lægges kr. 100 I sparebøssen.

11 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Dejligt med fakta-boksen Merete, så vi andre kan se, hvad du har lavet og hvordan :-)

Det er et par fine ting, du har fået lavet - den poncho ser lige tilpas ud i længden, så den varmer uden at være i vejen :-)

Fantastiske pinde, kan godt forstå de skal stå fremme til beskuelse :-)

Merete sagde ...

Det var dog endnu en dejlig fødselsdagsgave - og tak for tippet til en billig butik på nettet.

Merete sagde ...

Hej Strikkeheks
Jeg måtte bare eje de pinde. Jeg prøver at huske fakta-boksen hvergang.

Hej Merete
Det var så lidt

Ann sagde ...

Sikken sød variation af en Baktus.
Jeg har straks downloaded opskriften og samtidig fandt jeg jo så et skønt garnsted hos Spinning Martha. Tak for det.

Camilla sagde ...

Sikke et imponerende sæt pinde!! Jeg har selv de alm knit pro pinde, men en eller anden dag må jeg have det her luksus-sæt!
Sikke en skøn blog i øvrigt, en masse skønne ting, her bliver jeg hængene!!

Lona sagde ...

Superlækker luksus! og den der poncho......jeg må se at komme igang med den også, uh-ha jeg syntes need-to-do listen allerede er meget lang!

Maggan sagde ...

Va fin din Pimpellinese blev i Norogarnet! Jag stickar oxå en i grönt Zauberball. Roligt men lätt mönster. Grattis i efterskott förresten ;)

Helle Mikkelsen sagde ...

Tillykke med fødselsdagen og dine nye flotte pinde, de er bare så flotte og æsken står også og pynter hjemme hos mig ;o) pindene er rigtig gode at strikke med. Flot poncho, den er blevet et hit hos mange her i blogland, måske jeg skulle strikke sådan en også for den får meget ros ;o)

Merete sagde ...

Hej Ann
Det er bare så sødt.

Hej Camilla
Skønt at du synes om min blog.

Hej Lona
Poncho strikkes over 2 aftner,så er den færdig.

Hej Maggan
Jeg må ind og se dit tørklæde.

Hej Helle
Der kommer til at gå nogen dagen, inden jeg begynder at bruge pindene. Ponchoen er et hit.

Mormorstrik og Farmorsysler ❤️ sagde ...

Hej Merete
Du har godtnok fået mange skønne gaver. Glæder mig til at se hvilke krationer du kommer med :-)
Jeg er vild med din korte poncho. Hvor har du købt mønster eller er det et helt kit?

Merete sagde ...

Hej Mormorstrik
Jeg har skrevet i indlægget, hvor det kan købes.

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...