tirsdag den 30. november 2010

Amok

i hjemmestrikket strømper. Det er hvad der har været på mine strikkepinde, de sidste par uger. Tænk ikke et eneste par var til  mig selv. Men der er nogen som mere brug for dem, end jeg.
Jeg er medlem af Kreativsiden, og her strikker til vi blandet andet til Hanne Marie Hjemmet I Roskilde. Det er et hjem for hjemløse kvinder. Vi strikker også til Skrubben I Frederikshavn. Det er et værested for hjemløse mænd.
003  005
007  008
Disse ting bliver sendt til Hanne Mariehjemmet I Roskilde.
Et enkel par strømper til Skrubben I Frederikshavn.
001
I Skrubben kommer der en hjemløs mand, som har 2 piger som han skal holde jul sammen med. Men han har ikke råd til julegaver til dem. Det hjælper vi på Kreativsiden, ham med. Pigerne skal blandt andet have disse strømper, som jeg har strikket.
002  004
Kan fortælle at jeg ikke er helt færdige med strømper endnu. Jeg skal også selv have nogen, det kommer.
Så har jeg strikket en pige bluse for Penille. Den hedder Molly´s mohair og er strikket i mohair fra Kidopale. Der er brugt 2 nøgler. Opskriften er fra bogen  “Kæk og kærlig Børnestrik” af Lene Holme Samsøe.
Den er strikket I str. 10 – 12 år. Jeg synes den virker lille, men jeg håber at modtageren kan passe den.
002

11 kommentarer:

Benedicte sagde ...

Hold da lige op Merete, hvor har du strikket! Den der hue, hvor har du mønsteret fra?

Citronmoster sagde ...

Sikke en masse skønne sokker du har strikket. En rigtig sød lille bluse :-)

Eva sagde ...

Hvor er det dejligt, at der findes mennesker som dig, der gerne vil hjælpe dem, der er havnet på samfundets bund. Det luner hjertet. at en mand kan give sine piger julegave, når han nu slet intet har.

Merete sagde ...

Hej Ditte
Jeg finder opskriften til dig, og medbringer den iaften.

Hej Cironmoster
Der findes ikke noget bedre end hjemmestrikket strømper

Hej Eva
Jeg gør det med glæde.

Lea sagde ...

Jeg er også hel vild med sokker. Har du oversat opskriften?
Det er pænt at jer at levere gaver, synes jeg.

Fru Kahr sagde ...

Hold da op en masse strømper...men det er jo lige det der er brug for i det her vejr.

Merete sagde ...

Hej Lea
Nej jeg har ikke oversat opskriften.

Hej Fru Kar
Strømper, især de hjemmestrikkede er ikke til at undvære i dette vejr.

Emmy sagde ...

Hvor har du strikket mange strømper. Det er en rigtig god ide at strikke til hjemløse, dem bliver der brug for her i kulden

Hvor er den lille pigetrøje fin :)

Merete sagde ...

Hej Emmy
Man skal hjælpe der hvor man kan.

Merete sagde ...

Der er da nogle, som bliver rigtig glade for de strømper, du har strikket, Merete. De var også superflotte, dem du strikkede på i går aftes. Det er også en meget fin pigebluse, meget lækker.

Merete sagde ...

Hej Merete
Det håber jeg der er. Jeg er inde i en periode, hvor sttrømper er et hit.

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...