søndag den 15. november 2009

Uldgalleriet´s strikke-cafe

deltog jeg i igår – lørdag eftermiddag. Det er godt nok længe siden jeg sidst har deltaget. Der var både nye og velkendte ansigter og snakken gik snart blandt os.

Picture 079 Picture 077 Picture 081

Picture 080

Uldgalleriet er en skøn garnbutik som er beliggende i Helsinge. Den er helt sikkert et besøg hver, da Gitte har en del garn, som ikke ret mange forhandler. Der er også opstrikket en hel del modeller, som man kan prøve.

Picture 083

Jeg købte disse farverige nøgler med hjem. Det er uldgarn fra Island. Lutter skønne farver.

Picture 088

Derudover faldt disse opskrifter også i min kurv. I kan jo selv gætte hvilken en jeg skal strikke som den første.

Picture 092

Tak for en hyggelig eftermiddag til alle deltagerne.

15 kommentarer:

Karen sagde ...

Tak for igår, hyggeligt og allerede stærkt vanedannende! Og din blog kendte jeg da godt - men vidste ikke lige at det var dig :)
Ved du hvad, den lyserød jakketing der til højre på sidste billede, den har jeg simpelthen ikke kunnet glemme siden jeg så den igår i din kurv! Kan jeg lokke dig til at slå op hvor meget garn man skal bruge, så jeg kan regne på prisen? Hov ja..og hvad garnet hedder..det skal nok være str M/L tror jeg. Tak - for den er virkelig fed!

Sonnie sagde ...

Hold da op, hvor ser det bare hyggeligt ud. Det er så inspirerende at sidde sådan sammen med andre strikkere.

Merete sagde ...

Hej Karen
Selv tak. Jeg sender lige en mail til dig i stedet for.

Hej Sonnie
Det er altid hyggeligt til strikke-cafe. Det er både inspirende og kan være meget dyrt at være til strikke-cafe.
Merete

Unknown sagde ...

Tak for sidst, det var hyggeligt at møde dig :0)

Diana

Merete sagde ...

Hej Diana
Selv tak også dejligt at møde dig.
Merete

Anonym sagde ...

Ja tak for sidst Merete. Det var jo som sædvanlig hyggeligt. Og vi ses jo snart igen :o)

Merete sagde ...

Hej Lise
Selv tak. Ja vi ses på lørdag. Glæder mig allerede.
Merete

Irene sagde ...

Hvor ser det hyggeligt ud! Jeg er altså også helt vild med de lyserøde trøje/jakke:-) Er det en model butikken har lavet - eller hvor er den fra?
Glæder mig til at se den færdig:-)

Merete sagde ...

Hej Irene
Altid super hyggeligt at strikke sammen med andre. Den lyserøde trøje er fra Istex og hedder Elding. Det er i det nye hæfte fra Lett-Lopi og har nummer 29.
Merete

Fríða sagde ...

hej Merete! det ser ud til at I har haft det rigtig hyggeligt, og butikken ser dejlig ud. og jeg bliver nödt til at påpege at både garn og opskrifter er islandsk, ikke fra Færöerne.
kh.fra Island
Frida

Merete sagde ...

Hej Frida
Du har da helt ret, med at garn og opskrifter er islandske. Det er altid hyggeligt at komme til strikke-cafe.
Merete

Strikkeheksen sagde ...

Det ser rigtig hyggeligt ud, der er vist ikke tvivl om, at I havde det dejligt :-) Spændende om du skal i gang med den flotte sweater ude til venstre - eller er der ikke garn nok ?? Så må det jo blive vesten :-)

Den mønsterstrikkede trøje er helt fantastisk flot og kunne bestemt komme på min ønskeseddel :-)

Merete sagde ...

Hej Strikkeheks
Det er ganske rigtig trøjen uden til venstre som skal strikkes. Der mangler 5 nøgler á 100 g. Så der er ikke nok garn på billedet, men resten er i min kurv.
Merete

Marianne sagde ...

Hvor ser det dejligt ud, måske man en dag skulle starte bussen og kører mod nord...

Merete sagde ...

Hej Marianne
Det synes jeg du skal gøre. Der er strikke-cafe hver anden uge. Det starter kl. 13.00.
I lørdags var der 3 fra Købehavn/Frederiksberg.
Merete

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...