torsdag den 6. november 2008

Trøje med heste

I min ferie i september gik jeg igang med en bluse til min niece. Hun havde set blusen i en garn-forretning i Helsinge og hun forelskede sig i den på stedet.
Så moster måtte strikke den til hende.

Den har været færdig i en måned, men monteringen har trukket ud. Det er ikke altid jeg er lige hurtig til montering. Men de sidste par aftner har jeg brugt lidt tid og nu er blusen færdig.

Jeg er meget tilfreds med den, og håber også at hun bliver det. Jeg håber ved at klikke billedet stort at man så bedre kan se farverne i striberne. De er nemlig rigtige flotte.

De er sorte, lyserøde og lysegrønne. Nu er jeg spændt på hvad hun siger til den.

Opskriften er fra SandnesGarn og det hæfte som hedder Smart til barn nr. 0607.
Garnet er Smart og Funny fra SandnesGarn. Det 100 % uld som godt kan virke lidt kræs inden vask, men efter vask er det dejligt blødet.

3 kommentarer:

Tine sagde ...

Ret meget mere tøset kan det da vist ikke blive!
Den er rigtig fin.

Strikkeheksen sagde ...

Hold da op - sikke en fin hestebort, de galopperer jo afsted :-) - hun bliver da sikkert rigtig glad for den :-)

Merete sagde ...

Hej Tine
Nej, det tror jeg heller ikke

Hej Strikkeheks
Hun bliver helt sikke glad. Jeg overvejer at bruge borten i e islænder til hende sammen med stjerne.

Merete

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...