søndag den 2. november 2008

Strømper og pulsvarmer

Så har jeg strikket strømper til mig selv. Mønsteret hedder Komet og det har jeg fundet på Ravelry. For at du kan se dette mønster kræver det at du er medlem på Ravelry.
Mønsteret er supernemt at strikke og giver en flot strømpe.

Garnet jg har brugt er strømpegarn fra Knit Picks. Jeg havde købt 2 x 50 gram for at prøve dette garn. Det består af 75% superwash uld pg 25% nylon. Garnet er meget blødt og lækkert. Det er også rart at have på, men det har en ulempe. Det giver fnuller, når det vaskes. Det synes jeg er noget skod, så der bliver ikke købt mere af dette strømpegarn her på matriklen.

Her ses mønsteret tæt på.
Af det resterende garn strikkede jeg lige et par pulsvarmer, lige ud ad landevejen. Jeg havde brug for et par, når jeg går tur med hunden om aften og om morgen.
De er rigtig lækre og bløde at have på, og det luner også godt.

'

8 kommentarer:

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Det mønster har jeg også printet ud - ligger i min bunke med to-do-ting. Nu kan jeg da se, jeg roligt kan gå i gang med dem; de er rigtig flotte.

Vi ses om en uges tid.

KH Tina

Merete sagde ...

Det er nogen rigtig søde strømper, du har strikket. De vil komme på min to-do liste.

Anonym sagde ...

Ja det er et flot mønster og nogle skønne farver de sokker har.
KH Lise

Strikkeheksen sagde ...

Pokkers ærgerligt med garnet, for det er ellers et fint mønster og fine farver :-)

Merete sagde ...

Hej Tina
Kom du bare igang. Nemt hurtigt er det. Glæder til vi ses

Hej Merete
Takker

Hej Lise
Jeg er fuldstændig enig

Hej Strikkeheks
Jeg er også meget ærgerligt, for garnet er vidunderligt blødt.

Merete

Tine sagde ...

Smukke strømper og rigtig ærgeligt med garnet.
Lækre pulsvarmere af resten. Genial ide!

miaring sagde ...

Sockorna ser verkligen mjuka och gosiga ut men jag håller med: garn som noppar sig är ett otyg!

Merete sagde ...

Hej Tine
Det er surt med garnet, men godt at opdage inden der er købt mere.

Hej Mia
Tusind tak for din kommentar

Merete

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...