onsdag den 21. maj 2008

Feminin rib

Jeg købte bogen Kæk og Klassisk børnestik af Lene Holme Søe. Da jeg havde kigget bogen igennem, var der er par bluser som jeg synes at min niece skulle have.

Igår fik hun den første, nemlig feminin rib med ærmer. Den er bare kanon god til hende, sidder godt og i noget lækkert garn. Jeg har strikket den i noget microfiber garn, som er 50% bomuld. Den er blød og lækker og god til sommer. Hun kan bruge den hele året rundt, der skal bare en bluse inden under. Farven er også helt i orden.

Hun er 8 år og jeg har strikket efter størrelse 8 år, den passer perfekt. Hun blev rigtig glad for den, og vil gerne have nogen flere i andre farver. Det kan godt være at der kommer flere, det må tiden vise.

Istedet for at strikke forstykke og ryg hver for sig, så har jeg strikket begge dele på engang, nemlig på rundpind. Så der var ikke så meget montering. Hvis jeg skal lave en til, så vil jeg også strikke ærmerne direkte på blusen istedet for at sy dem på bagefter.

2 kommentarer:

Irene sagde ...

Sikke en sød bluse. Den bog må jeg vist kigge på:-)

Merete sagde ...

Hej Irene

Velkommen til, jeg kan kun anbefalen bogen. Der er mange skønne opskrifter i den.

Merete

Peacock vest/kjole

Sikke et pragtfuld vejr vi har haft de sidste par dage. Jeg nyder rigtigt at der er kommet lidt mere varme i luften og det snart er tid til ...